Khamis, 28 Ogos 2008

Apa Jadi Jibam The Movie?


Dah dekat dua tahun rasanya heboh cerita nak terbitkan filem 'Jibam The Movie' adaptasi dari novel Ujang keluaran Creative Enterpise. Tapi sehingga sekarang diam aje...!

Skrip yang ditulis oleh Ruslie Sophian (Su kenal penulis skrip ni) katanya dulu sudah diluluskan oleh FINAS. Produsernya pula Jaja Production (Su kenal juga produser ini), katanya akan diarahkan oleh Ahmad Fauzee (Su kenal juga pengarah ini), tapi hingga kini tak dengar cerita pun filem ini shooting.

Tapi dari sumber-sumber yang layak dipercayai, katanya, ada konflik di antara penulis skrip, produser, pengarah, pihak Creative Enterprise dan Ujang sendiri. Dengar katanya, masing-masing nak tunjuk kuasa.

Kesianlah pelakon-pelakon seperti Khatijah Tan, Jalil Hamid, Wan Hanafi Su dan lain-lain yang sudah di casting untuk filem itu. Eman Manan pula katanya tolak tawaran filem ini kerana bayaran ciput. Tapi yang lebih kesian lagi budak yang nak jadi Jibam. Katanya dia dua tiga bulan juga pergi berlatih di studio Aminah Raffor, alih-alih filem tak juga shooting.

*Bagi Su kalau nak terbitkan filem, biarlah semuanya bersatu hati. Kata orang tua, sepakat itu membawa berkat. Jangan tamak-tamak dan jangan dengki-dengki. Dah tak jadi shooting, sapa yang rugi?*

Tiada ulasan: